Навчання в Університеті майбутнього вчителя триває три роки та розподіляється на три навчальні курси:
І курс 13слухачів (учні 9 (10) класів) – «Входження в педагогічну професію»;
ІІ курс 11 слухачів (учні 10 (11) класів) – «Основи педагогіки та педагогічної майстерності»;
ІІІ курс 24 слухача (учні 11 (12) класів) – «Вступ до спеціальності». Навчальний рік на кожному курсі університету складає 8 місяців (з 1 вересня по 1 травня) і завершується проведенням контрольно-узагальнюючих занять, підготовкою й захистом творчої роботи (на І курсі), творчого проекту (на ІІ, ІІІ курсах). Після завершення навчання на ІІІ курсі випускники університету за бажанням та з урахуванням потреб районів, міст отримують цільові направлення для вступу до вищих педагогічних закладів України.
Основними завданнями курсу «Входження в педагогічну професію» є формування у слухачів інтересу до педагогічної діяльності; розкриття суспільної значущості професії вчителя.
У курсі «Основи педагогіки та педагогічної майстерності» головна увага приділяється формуванню у слухачів професійних цінностей та переконань; ознайомлення з основами педагогіки й педагогічної майстерності; залученню учнів до дослідно-експериментальної роботи з проблем педагогіки; виробленню у школярів первинних навичок педагогічної діяльності.
Метою курсу «Вступ до спеціальності» є формування в учнів стійкої професійної спрямованості; ознайомлення з основами майбутньої спеціальності; формування усвідомленого ставлення школярів до необхідності професійного саморозвитку та самовдосконалення; ознайомлення із шляхами й напрямами розвитку особистісних якостей учителя.
Результати вхідного (І курс) та вихідного (ІІІ курс) анкетування слухачів Університету майбутнього вчителя в основному підтверджують правильність побудови структури навчальних планів і програм курсів та наповнення їх змістом, а також дозволяють відстежити зміни щодо усвідомленого вибору учнями майбутньої професії, їхнього особистісного росту.
У нашому місті за роки існування Університету майбутнього вчителя цільові направлення для вступу до вищих педагогічних закладів України отримали 44 випускники, з них 45 % вступили до бажаного закладу на обраний факультет. При цьому простежується позитивна тенденція щодо кількості цільових направлень: 2008 рік – 6; 2009 рік – 2; 2010 рік – 12; 2011 рік – 24.
По закінченню навчання слухачі міського Університету майбутнього вчителя захищають авторські проекти. У цьому навчальному році всі авторські проекти були окреслені спільною темою «Розвиток педагогіки від минулого до майбутнього». Результатом роботи стали виступи слухачів Університету майбутнього вчителя з презентаціями своїх проектів (усні виступи, друковані проекти, презентації Microsoft Power Point).
Питанню добору й підготовки тих, хто навчатиме майбутніх учителів, приділяється особлива увага. Це кращі з кращих – вчителі-майстри, які використовують сучасні технології навчання і виховання дітей, особистим прикладом доводять високість праці освітянина, як говориться, «педагоги від Бога», методисти найвищого рівня, справжні професіонали своєї справи. Саме таким спеціалістам довірено підготовку сьогодні ще учнів, а завтра майбутніх колег.
Списки
учителів, які викладають в
Університеті майбутнього вчителя
№
|
П.І.Б
|
Посада
|
Категорія
|
Примітка
|
1 |
Новикова Надія Валентинівна
|
Вчитель музичного мистецтва
, художньої культури
|
Вища,"Заслужений вчитель України" | |
2
|
Ковалик Інна Михайлівна
|
Вчитель зарубіжної
літератури
|
Вища, «Вчитель-методист»
| |
3
|
Рудницька Олена Анатоліївна
|
Вчитель української мови та
літератури
|
Вища
| |
4 |
Лисяк Тетяна Іванівна
|
Вчитель фізики
|
Вища, «Вчитель-методист»
| |
5
|
Ситник Галина Миколаївна
|
Вчитель історії
|
Вища, «Вчитель-методист»
|
Теоретичні та практичні заняття проводяться згідно розкладу. Навчальним планом передбачено залучити слухачів «Університету майбутнього вчителя» на міські конкурси педагогічної майстерності. Для слухачів кожного курсу передбачено проведення консультаційних занять з психологом та вчителями-предметниками.
про результати вступу випускників
міського Університету майбутнього вчителя
Консультаційні заняття проводяться в канікулярний період
Засідання 1 (жовтень)
Тема. Входження в педагогічну професію
1. Обговорення плану роботи « Університету майбутнього вчителя».
2 Загальна характеристика педагогічної професії, суспільна значущість праці вчителя.
3. Виникнення і становлення педагогічної професії
4. Образ учителя у творах художньої літератури, мистецтві, кінематографі.
5. Індивідуально-характерологічні особливості школярів та співставлення їх з вимогами до особистості вчителя.
6. Основні вимоги до особистості вчителя.
Засідання 2 (січень)
Тема. Основи педагогіки та педагогічної
майстерності.
1. Історія української школи та педагогіки.
2.Видатні педагоги України.
3.Гра як форма організації педагогічної діяльності.
4 Свято у школі.
5. Педагогічна бібліотека вчителя. Робота з педагогічною пресою
6.Поняття про педагогічну майстерність.
Засідання 3 (березень)
Тема. Входження у спеціальність
1. Сучасні освітні технології.
2. Урок як форма організації навчально- виховного процесу в школі.
3. Традиційні та нетрадиційні форми навчальних занять.
4. Моделювання педагогічних ситуацій.
5. Педагогічні конфлікти та способи їх вирішення.
6. «Професійні секрети" вчителів-майстрів.
Засідання 4 (травень)
Тема. Підсумок роботи «Університету майбутнього вчителя»
1.Підведення підсумків слухачів ІІІ курсу «Університету майбутнього вчителя»
2. Консультації з вчителями –предметниками.
4. Написання творчого проекту (захист)
5. Контрольно-узагальнюючи заняття
6. Отримання цільових направлень.
На педагогічну виставку, яка проходила 29 березня 2012р. було представлено методичний посібник «Організація роботи Університету майбутнього вчителя».